onsdag den 26. maj 2010

target=_blank/

Jeg bevæger mig meget rundt i blogland og har opdaget at mange links til en anden side, ikke åbner i et nyt vindue. Jeg synes personligt at det er rart, når jeg hurtigt kan vende tilbage til den blog jeg er i gang med at læse.
Tit så får man linket videre og videre, og så er man pludseligt langt væk fra udgangspunktet.
Hvis nogen er interesseret forklarer jeg her hvordan man let kan sørge for at linket åbnes i et nyt vindue.

Eks. Den glade Bondepige 

i fanen "Rediger HTML" ser linket sådan ud:




Indsæt target=_blank/ på det sted der er markeret med orange. Altså før linkteksten.







Hvis et billede er et link ser det sådan ud under fanen "Rediger HTML":








Indsæt target=_blank/ på det sted der er markeret med orange. Før linkteksten, som er noget med img.









Jeg håber, at det kan hjælpe nogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...