torsdag den 17. marts 2011

Fars gamle negativer og haveplaner

Min far var fotograf og jeg har arvet et album fuld af negativer fra 1970´erne.
Nu er jeg gået igang med at scanne negativerne og gøre dem positive i Photoshop ved at trykke Ctrl+i. 
Der er masser af billeder af min bror og jeg, da vi var små. 
Her er et lille udpluk. 
Min lillebror og jeg i min fars fotostudie.....

 .....og i Tivoli. 

Jeg synes det er sjovt at se de gamle fotografier, men det er et stort arbejde, 
så jeg tror at resten gemmes til når det bliver efterår.

Snart kalder havearbejdet og jeg har lavet en haveplan.
Der er rigtig meget der skal gøres,
før drøm bliver til virkelighed.
Gejsten og viljen er der, 
så alle indkøbte bærbuske, Dahlia og stauder skal nok komme i jorden. 
Og mine artiskokker skal da også derud. De spirer fint nu. 

Sådan ser have-området ud nu. 
Jeg har et til drivhus, magen til dette. De skal sættes sammen.

Det er svært at forestille sig, at det nogensinde kan blive til en have. 

Hverdagsglimt i dyrefolden. 



6 kommentarer:

  1. Du har da rigtig fine og gode planer med haven. Jeg kan sagtens se ideen. Bare klø på :)
    Det er da også rigtig sjovt at du kan lave negativer til billeder. Det er jo en ny historie/minde der dukker op hver gang.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  2. Jo da, selvfoelgelig faar du da din have. Du er jo en pige der goer noget ved det!!!!!

    SvarSlet
  3. Tak for din kommentar på bloggen. Skønt at høre at du er glad for kameraet. Videoen på det skulle være virkelig fantastisk. Har endda set det brugt til at optage en musikvideo med. Skønne fotos! Vidste slet ikke at man kunne gøre det via Photoshop. Jeg har en fotoscanner. Sikke en flot haveplan du har lavet. Baby steps som man siger så skal slutresultatet nok blive flot. Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  4. Sikken dejligt billed af dig og din bror i Tivoli.

    Haveplanen er fin og før du ved af det er der blomster og farver omkring dig.

    SvarSlet
  5. Det bliver med garanti flot og godt; men dådyrerne må da vist hegnes fra, hvis der skal blive noget ud af det.
    Dejlige billeder også.

    SvarSlet
  6. Hvorfor får du ikke penge for at lave billeder som det med haven?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...