tirsdag den 22. februar 2011

Skønt at arbejde ved et staffeli igen

Igår mødtes jeg med Cindy og Frida i Fridas skønne krea-værksted.
Vi havde alle lyst til at male på lærred. Cindy gør en del i det, men det er meget længe siden at Frida og jeg har malet. 
Det var meget svært at komme igang, så jeg startede med at male mit lærred chokoladebrunt. Da jeg er meget glad for farven turkis, var lykken stor da Frida havde 2 nuancer af denne skønne farve. Jeg prøvede for første gang at bruge spatel og svamp, hvilket kan tilføre maleriet nogle lækre effekter. 
Min formiddag og eftermiddag gik med at lege med de nye redskaber. Jeg brugte næsten slet ikke pensel. 
Maleriet er ikke færdigt. Det blev alt for turkis. Jeg har tænkt mig at tilføre det noget orange og chokoladebrunt. 
Jeg ligger det færdige resultat på denne blog, når det er færdigt.

Nederste foto har jeg lånt af Cindy. Tak. 

Cindy er igang med at male nogle abstrakte fugle i pang-farver.
Og så gik hun igang med et nyt maleri- det med koen.
Jeg synes at det blev en go-ko.  

Frida malede den lækreste dognuts. Vi blev helt lækkersultne af at se på den. 
Derudover malede Frida et hyggeligt maleri med mange små finurligheder. 
Det er meget typisk Frida ;)

Jeg havde en skøn dag i selskab med de 2 dygtige "piger" 
Og det bedste af det hele er, at vi  har aftalt at vi jævnligt skal mødes for at lave dogme malerier. 
Jeg forestiller mig at vi skiftes til at vælge et dogme/emne. 
Det bliver sjovt og udfordrende. 



2 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud - det er godt nok også ved at være længe siden jeg selv har malet med oliemaling.

    Min personlige favorit er at male med spartler.

    SvarSlet
  2. Hvor er I go'e. Alle sammen.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...